Jak wybrać agencję marketingową oraz czy warto korzystać z usługi marketing 360?

Jak wybrać agencję marketingową oraz czy warto korzystać z usługi marketing 360?

Właścicieli firm, którzy chcą skorzystać z usług marketingu internetowego, czeka niełatwe zadanie, w szybkim tempie zwiększają się bowiem nie tylko możliwości promowania w Internecie, ale również wzrasta liczba specjalistów, świadczących tego typu usługi. Komuś, kto nie orientuje się w najnowszych metodach stosowanych przez agencje marketingowe, trudno jest ocenić ich fachowość i stosunek jakości do ceny. Dziś podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, mając przed sobą wybór agencji marketingowej do promowania swojego produktu, usługi lub marki oraz czy warto zdecydować się na usługę nazywaną marketing 360.

Czym jest marketing 360?

Nietrudno domyślić się, że nazwa pochodzi od 360 stopni, które składają się na pełne koło. Usługa marketingu określanego mianem 360 również obejmuje ogół działań promocyjnych, które odpowiadają za pełny, spójny wizerunek w sieci. Agencja marketingowa, która świadczy tego typu usługi, wykorzystuje różne narzędzia i kanały, osiągając pożądany efekt synergii, co w znacznym stopniu zwiększa skuteczność prowadzonych działań. Firmy, których wizerunek jest jednolity i przemyślany, budzą większe zaufanie u potencjalnych klientów, warto więc zastanowić się nad skorzystaniem z usługi typu marketing 360 – więcej na tygrysybiznesu.com.pl.

Freelenacer-marketingowiec czy agencja?

Szukając usług marketingu internetowego, możemy podjąć współpracę zarówno z freelancerami, jak i agencjami marketingowymi. Wolny strzelec będzie lepszym rozwiązaniem dla raczkujących firm, którym zależy na tym, żeby ktoś zajął się profesjonalnie ich wizerunkiem w ograniczonym zakresie (obsłużył na przykład wybrane kanały w mediach społecznościowych), natomiast agencje kierują swoją ofertę głównie do większych firm. Za pośrednictwem agencji mamy dostęp zarówno do wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie promocji, jak również grafików, copywriterów czy tłumaczy, którzy zajmą się treściami na zagraniczne rynki. Współpraca z agencją daje większe możliwości tym, którym zależy na zmasowanym działaniu – dużych wzrostach w krótszym czasie, choć warto pamiętać, że i oni potrzebują czasu na wykreowanie odpowiedniego wizerunku marki, produktu czy usługi.

Jak wybrać specjalistę, który rzetelnie zajmie się promowaniem marki w Internecie?

Wybór agencji marketingowej to ważna kwestia, której nie warto zostawiać przypadkowi. Możemy oczywiście skorzystać z polecenia znajomego i ślepo zaufać jego opinii, jednak przeanalizowanie kilku obszarów działań agencji da nam dużo większą pewność, że współpraca ułoży się tak, jak tego oczekujemy.
To, na co warto zwracać uwagę, mając przed sobą wybór agencji marketingowej, to na przykład sposób komunikacji z klientami. Już na etapie pytań o ofertę widzimy, czy komunikacja jest płynna oraz czy satysfakcjonują nas odpowiedzi na zadawane pytania. Dobrze jest wiedzieć już na początku, że w razie konieczności można liczyć na stały kontakt, co znacznie ułatwi współpracę. Warto pytać również o sposób raportowania o prowadzonych działaniach.
Kolejną ważną kwestią jest doświadczenie. W przypadku działań marketingowych liczą się efekty, a ciężko ich oczekiwać od osoby, która stawia w branży pierwsze kroki. Jeśli widzimy w portfolio firmy duże kampanie, za którymi stoją konkretne liczby, możemy mieć pewność, że agencja zna się na rzeczy. Byłoby idealnie, gdyby wspomniane kampanie dotyczyły branży, w której sami działamy, bo inaczej wygląda promocja restauracji, a inaczej – profesjonalnego sprzętu sportowego czy fermy drobiu.
Rozmawiając o ofercie, nie bójmy się zadawać pytań o aktualnie prowadzone działania marketingowe. Jeśli agencja udostępni nam informacje na przykład o obsługiwanych przez nich kanałach w social mediach, będziemy mogli samodzielnie ocenić jakość działań – zaangażowanie fanów, grafiki czy teksty.

Przy poszukiwaniu odpowiedniej firmy, której powierzymy wizerunek swojej marki, produktu lub usługi, powinniśmy szukać, pytać, czytać i analizować. Jeśli firma zyska na tym etapie nasze zaufanie, jest duża szansa, że współpraca będzie owocna. Więcej w tym temacie na stronie 6krokow.pl.